Waarom is een vertrouwenspersoon nodig?

conflictVertrouwenspersonen opereren in de onderstroom. Want: niet iedereen gaat met plezier naar het werk. Roddelen, pesten, intimidatie, discriminatie: het komt meer voor dan je denkt. De vertrouwenspersoon is een veilige gesprekspartner in deze situaties.

wat levert de vertrouwenspersoon op?

Vertrouwenspersonen spreken uiteraard niet over hun behaalde resultaten. Daarom voor u een (niet uitputtend) lijstje.

  1. […]

de oplossingsgerichte dialoog

succesvol-onderhandelenKlagende medewerkers doen dat vaak vanuit liefde voor het bedrijf. Ik schreef hier al over in mijn blog: de kracht van conflict. Een aanhoudend conflict infecteert een team. Succesvol onderhandelen is nodig, het brengt de rust terug.  Hoe begeleid je als leidinggevende het win-win gesprek tussen twee conflicterende medewerkers?

oplossingsgericht in gesprek

Nodig de twee […]

de kracht van conflict

zoek de positieve intentie conflict“Boosheid komt uit een liefdevol hart. Spreek daarom met klagende medewerkers. Zij hebben een positieve intentie”, zo sprak Fritz Mautsch afgelopen vrijdag tijdens een symposium over conflict & leiderschap. Herkenbaar! Alle klagende medewerkers die ik spreek dragen de organisatie een warm hart toe. Toch is het ergens misgegaan.

een sudderend […]

Ga naar de bovenkant